Hopp til innhold

Kundeservice

Ta gjerne kontakt med oss ved feil eller spørsmål.

Vår vakttelefon ved feil på kabel-TV anlegg er betjent fra 09:00 til 20:00 alle dager.

32 24 31 00

Obs! Gå igjennom sjekklisten om det gjelder feil. Husk å melde feil pr telefon utenom kontorets åpningstid. E-post og meldinger via kontaktskjema besvares kun på hverdager.


Ved andre henvendelser ta kontakt med oss på kontoret i Lier fra 09:00 til 15:00 ved å taste 1.

Adresse:

Ringeriksveien 32, 3414 LIERSTRANDA
Telefon: 32 24 31 00
E-post: firmapost@scan-net.no

Kontaktskjema

Felter markert med * må fylles ut

Vent 3 sekunder for å sende.


Sjekkliste før feilmelding:

Kabel-TV

Mangler du kanaler?

De fleste produsenter av TV-apparater har forskjellige løsninger på søkefunksjonene.
Sjekk bruksanvisningen for din TV eller henvend deg til forhandleren hvor du kjøpte TV`n.

Har du snø på skjermen, eller er signalene blitt borte?

Kontroller at alle antennekabler er riktig koblet.
Kontroller at strømtilførsel er riktig koblet.

Har du flere TV apparater, sjekk om feilen også gjelder disse. Sjekk om naboen også har problemer.

Har du forstyrrelser i bildet, eller er bildet kornete?

Bytt antennekabel, skjermet type. Har du galvanisk skille, eller et T-ledd/splitter som fordeler signalet til flere TV-apparat, prøv å fjerne dette.

Har du dekoder?

Det er viktig at du kobler HD-dekoderen mot flatskjermen med HDMI-kabelen som fulgte med i pakken. Det er og viktig at koaksialkabelen ( apparatkabelen) mellom antenneuttaket og HD-dekoderen er tatt i bruk, denne fulgte også med i pakken sammen med dekoderen.

Har du et trådløst modem i nærheten av dekoderen?

Dette kan forstyrre, og modemet må derfor ikke plasseres tett inntil dekoderen.
Ta strømmen på modemet, og sjekk om signalene blir bedre.

Er lyden borte på alle eller enkelte kanaler?

Sjekk at mutefunksjonen på TV eller dekoder ikke er satt i funkjon.
Sjekk at volumkontroll på TV eller dekoder ikke er avslått. Sjekk stereoinnstillingene på TV- apparatet.

Er skjermen sort/blå på enkelte kanaler?

Har du forsøkt å søke kanalen(e) inn på nytt?

Bredbånd

Problemer med å komme på nett?

Ta ut støpselet på modem og skru av PC, vent i 20 sekunder,  koble til modem og PC

Sjekk at støpsel til alle enheter står i stikkontakten.
Sjekk at alle enheter er slått på, og at kontrollampene lyser som de skal.
Sjekk at nettverkskabelen er riktig festet mellom modem og PC, og at det lyser ved nettverkskontakten i din PC.

Trådløs router, prøv først å koble direkte fra modem til PC med kabel. Får du da kontakt med internett, så er problemet det trådløse.
Sjekk at den den trådløse nettverktilkoblingen på PC er aktivert
Virker det fortsatt ikke, og du har trådløs router fra Scan-Net, ta kontakt med oss.

Dersom det viser seg under service, at feilen  skyldes et dårlig internanlegg, eller noen av de ovennevnte feilkilder, vil kunden kunne bli fakturert  ved utbedring av dette.

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter